Vânzările cărţii Mein Kampf nu au avut un succes răsunător încă de la început, nereuşind să atragă atenţia populaţiei Germaniei.
”Se vindeau, aşa şi-aşa”, spune Dr. Pascal Trees de la Institutul Pentru Istorie Contemporană în documentarul ”Hitler’s Reiches”.
Cartea a fost publicată pentru prima dată în 1924 şi costa 12 mărci germane, spune Trees.
Pentru a creşte vânzările, naziştii au decis să publice o variantă mai directă a manifestului, iar oportunitatea de a o face mai populară a apărut în momentul în care Hitler a fost ales cancelar în 1933.
Soluţia găsită de nazişti a fost următoarea: Din moment ce căsătoriile aveau loc în mod constant, statul cumpăra cărţile, iar fiecare cuplu primea câte una cadou. Pentru fiecare vânzare, Hitler primea 10% din preţ.
În momentul cel mai bun al vânzărilor Mein Kampf, Hitler câştiga 1 milion de dolari pe an din drepturi de autor, echivalentul a 12 milioane de dolari în prezent.
Până în 1939, cartea acestuia fusese tradusă în 11 limbi, cu 5.200.000 de exemplare vândute în toată lumea, scrie Business Insider.
Sursa: Gândul